Auteur Topic: natuur/Omgeving  (gelezen 2146 keer)

Offline Patrick

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
    • p-dejonge.nl
natuur/Omgeving
« Gepost op: december 25, 2009, 22:42:59 pm »
Omdat d'r in dit subforum nog zo weinig topics staan hier nog iets om over te discusseren :-)

Is het rechtvaardig een bos te kappen zodat wij sneller kunnen reizen?
Wat zijn de gevolgen van het vernietigen van de natuur?
Wat vind je van organisaties als GreenPeace?
Wat gaat voor: economie of milieu?

Kortom, wat vind jij van de manier hoe we nu met het milieu omgaan?

Discussieer hier.

Offline Michelle

• Administrator
  • Hero Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: natuur/Omgeving
« Reactie #1 Gepost op: december 25, 2009, 23:09:05 pm »
Ik heb niet echt een hele mening ofzo over dat soort dingen.. maar ik vind dat ze voor elke boom die ze ergens om kappen ergens anders een nieuwe moeten planten.
alleen dat lukt nooit en daar is waarschijnlijk ook helemaal geen plaats voor.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig nadenk over het milieu en er niet echt erg veel om geef.

Tienersforum.nl | Het Forum Voor Jong & Oud!

« Reactie #1 Gepost op: december 25, 2009, 23:09:05 pm »

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
  • you can be what you want to be
« Reactie #2 Gepost op: december 25, 2009, 23:20:53 pm »
Ik vind het niet rechtvaardig om een bos te kappen zodat wij sneller kunnen reizen. Ben zelf voor meer natuurgebieden e.d. Gevolgen van vernietiging van de natuur waarschijnlijk dat er straks helemaal geen natuur meer is? Dus eigenlijk gaat milieu voor? ^.^
always keep your head up, no matter what they say.

Offline Rupsebeest

• Newbie
  • *
  • Crazy, happy girl!
    • Hyves
« Reactie #3 Gepost op: december 25, 2009, 23:29:45 pm »
Ik vind de kapping van bomen echt afschuwelijk. Ik gebruik ook zo weinig mogelijk papier, en als ik het gebruik dan hergebruik ik het weer als dat nog kan. Ik probeer ook zo min mogelijk gebruik te maken van de auto, maar juist van het openbaar vervoer. Ik vind het niet goed als er natuur verloren gaat voor het aanleggen van treinsporen of wegen.
Ik ben ook vegetariėr waardoor ik gelukkig niet meer bijdraag aan de enorme soja kap.

Offline Dorry

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: december 26, 2009, 18:57:42 pm »
ik heb er ook niet echt een mening over denk ik. maar het is wel jammer dat de natuur er aan gaat doordat wij mensen meer groter sneller alles willen. En ik woon dan zelf in een nog redelijk groen gebied .. maar ik zou never nooit in een stad kunnen wonen waar 't helemaal vol staat met huizen en flats en gebouwen en allemaal stink uitlaatgassen gewoon omdat ik dat lelijk vind. natuur is mooi, waarom zouden we 't vernietigen. vroeger konden we ook leven zonder die hele natuur kapot te maken.

Offline Boris

• Administrator
  • Hero Member
  • omgwtfbbqsauce
« Reactie #5 Gepost op: december 26, 2009, 19:22:25 pm »
vroeger had je geen dikke bakken....
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen of persoonlijke betrekkingen van het getoonde.

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: december 26, 2009, 19:25:55 pm »
mwa vroeger had je zoveel dingen niet die je nu wel hebt. :')

ik zou later in ieder geval ook niet ergens willen wonen waar je alleen maar huizen/flats ziet e.d.
Wel een gebeid met natuurr.

Offline Dorry

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: december 26, 2009, 19:28:53 pm »
ja maar mensen zouden best wel een heel stuk minder vaak hun auto kunnen gebruiken enzo. blabla. achja care. verandert toch niks aan denk ik.

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: december 26, 2009, 19:30:11 pm »
hehe true. gewoon rijbewijs verplaatsen naar leeftijd van 50 ofzo 8-)
maar klopt, mensen pakken vet snel de autoo
kheb zelf geen auto woon ook overal dichtbij dus altijd met fiets of lopend :')

Offline Boris

• Administrator
  • Hero Member
  • omgwtfbbqsauce
« Reactie #9 Gepost op: december 26, 2009, 19:32:43 pm »
ik heb geen fiets, maar wel een auto. keuze snel gemaakt lijkt mij. en leeftijd naar 50+. FU
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen of persoonlijke betrekkingen van het getoonde.

Offline Dorry

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: december 26, 2009, 19:37:10 pm »
ik heb geen fiets, maar wel een auto. keuze snel gemaakt lijkt mij. en leeftijd naar 50+. FU
fiets aanschaffen. dohhh

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: december 26, 2009, 19:38:47 pm »
hihi nu weetje wat je hem moet geven voor zn verjaardag

Offline Boris

• Administrator
  • Hero Member
  • omgwtfbbqsauce
« Reactie #12 Gepost op: december 26, 2009, 19:44:32 pm »
Een grotere auto?
Disclaimer

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: december 26, 2009, 19:47:53 pm »
of een overdekte fiets.

Offline Stephanie

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: oktober 21, 2010, 14:23:49 pm »
Wat als.. we allemaal het geld eens wegdachten, dan is er geen geld, maar wat we al hadden dat blijft, wel of geen geld. Geld is er alleen maar omdat mensen niets met elkaar kunnen delen. Om iets te maken moet er gewerkt worden maar wat als.. we allemaal het zelfde hadden.. Dat die eeuwige machtstrijd om het hoger zijn, het geloof en geld eens ophield. Dat kan niet, want zo zit te mens niet inelkaar.
Wat als.. we allemaal het geld eens wegdachten, dan is er geen geld, maar wat we al hadden dat blijft, wel of geen geld. Geld is er alleen maar omdat mensen niets met elkaar kunnen delen. Om iets te maken moet er gewerkt worden maar wat als.. we allemaal het zelfde hadden.. Dat die eeuwige machtstrijd om het hoger zijn, het geloof en geld eens ophield. Dat kan niet, want zo zit te mens niet inelkaar.

Het is niet rechtvaardig een bos te kappen om sneller te kunnen reizen, in mijn ogen, ik irriteer me er zelfs aan als er weer een nieuwe snelweg wordt aangelegd waardoor er weer een stukje groen verdwijnt. Nu heb ik zelf geen auto en sta ik nooit in de file. Ik reis wel altijd met de trein, een overvolle trein.. maar als ik moest kiezen tussen in een overvolle trein staan of een stukje spoor extra.. Dan sta ik die 40 minuten per dag liever in een overvolle trein

De gevolgen van het vernietigen van de natuur merken we waarschijnlkijk vanzelf wel. Wij willen niet inzien dat genoeg een keer genoeg is, nu ben ik niet zo hypocriet dat ik niet snap dat soms natuur plaats moet maken voor huizen etc.. maar bijvoorbeeld hier in de omgeving had je een paar hele grote weilanden die nu plaats moeten maken voor een nieuwe wijk waar geen hond woont inmiddels omdat de huizen veelste duur zijn.  En je kijkt om je heen en dan denk ik echt van, KIJK hoeveel huizen er leeg staan, daar hoef je echt geen nieuwe wijk voor aan te leggen.. waarvoor mooie uitgestrekte weilanden weer plaats moeten maken. Maar ach, de gevolgen merken we echtwel, wat, wanneer hoe en waarom weet niemand.. Dat merken we vanzelf.. Als het telaat is.

Die organisaties willen alleen maar geld verdienen, ze willen de aarde verbeteren maar daarvoor willen ze geld, zo simpel is het. Je ziet greenpeace volgensmij echt niet vrijwilig langs de berm lopen om papiertjes te prikken.. Nee, dat is werk voor de gevangenen, toch? Ik wil ook best pandabeertjes helpen als ik daar geld voor krijg hoor, opzich wil ik dat sowieso wel al zou ik daar geen geld voor krijgen maar.. dat is een ander verhaal.

De economie gaat voor, DUH. Ik kan wel willen dat het milieu voorgaat dat is ook wat ik wil, maar in alle gevallen gaat de economie voor, want geld is toch zo walgelijk belangrijk.. ~.~ ..

Soms zou het goed zijn om terug te gaan naar de tijd dat we nog niets hadden, dat we elkaar nodig hadden om te overleven. Helaas was er zelfs toen al hebzucht en haat, het nooit genoeg hebben en het altijd meer willen dan een ander.. Dus.. achja.