Wat als.. we allemaal het geld eens wegdachten, dan is er geen geld, maar wat we al hadden dat blijft, wel of geen geld. Geld is er alleen maar omdat mensen niets met elkaar kunnen delen. Om iets te maken moet er gewerkt worden maar wat als.. we allemaal het zelfde hadden.. Dat die eeuwige machtstrijd om het hoger zijn, het geloof en geld eens ophield. Dat kan niet, want zo zit te mens niet inelkaar.
Wat als.. we allemaal het geld eens wegdachten, dan is er geen geld, maar wat we al hadden dat blijft, wel of geen geld. Geld is er alleen maar omdat mensen niets met elkaar kunnen delen. Om iets te maken moet er gewerkt worden maar wat als.. we allemaal het zelfde hadden.. Dat die eeuwige machtstrijd om het hoger zijn, het geloof en geld eens ophield. Dat kan niet, want zo zit te mens niet inelkaar.
Het is niet rechtvaardig een bos te kappen om sneller te kunnen reizen, in mijn ogen, ik irriteer me er zelfs aan als er weer een nieuwe snelweg wordt aangelegd waardoor er weer een stukje groen verdwijnt. Nu heb ik zelf geen auto en sta ik nooit in de file. Ik reis wel altijd met de trein, een overvolle trein.. maar als ik moest kiezen tussen in een overvolle trein staan of een stukje spoor extra.. Dan sta ik die 40 minuten per dag liever in een overvolle trein
De gevolgen van het vernietigen van de natuur merken we waarschijnlkijk vanzelf wel. Wij willen niet inzien dat genoeg een keer genoeg is, nu ben ik niet zo hypocriet dat ik niet snap dat soms natuur plaats moet maken voor huizen etc.. maar bijvoorbeeld hier in de omgeving had je een paar hele grote weilanden die nu plaats moeten maken voor een nieuwe wijk waar geen hond woont inmiddels omdat de huizen veelste duur zijn. En je kijkt om je heen en dan denk ik echt van, KIJK hoeveel huizen er leeg staan, daar hoef je echt geen nieuwe wijk voor aan te leggen.. waarvoor mooie uitgestrekte weilanden weer plaats moeten maken. Maar ach, de gevolgen merken we echtwel, wat, wanneer hoe en waarom weet niemand.. Dat merken we vanzelf.. Als het telaat is.
Die organisaties willen alleen maar geld verdienen, ze willen de aarde verbeteren maar daarvoor willen ze geld, zo simpel is het. Je ziet greenpeace volgensmij echt niet vrijwilig langs de berm lopen om papiertjes te prikken.. Nee, dat is werk voor de gevangenen, toch? Ik wil ook best pandabeertjes helpen als ik daar geld voor krijg hoor, opzich wil ik dat sowieso wel al zou ik daar geen geld voor krijgen maar.. dat is een ander verhaal.
De economie gaat voor, DUH. Ik kan wel willen dat het milieu voorgaat dat is ook wat ik wil, maar in alle gevallen gaat de economie voor, want geld is toch zo walgelijk belangrijk.. ~.~ ..
Soms zou het goed zijn om terug te gaan naar de tijd dat we nog niets hadden, dat we elkaar nodig hadden om te overleven. Helaas was er zelfs toen al hebzucht en haat, het nooit genoeg hebben en het altijd meer willen dan een ander.. Dus.. achja.