Poll

Abortus moet kunnen?

Ja
6 (37.5%)
Nee
3 (18.8%)
Ligt er aan nl, ..
7 (43.8%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Auteur Topic: Abortus.  (gelezen 3842 keer)

Offline Boris

• Administrator
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
  • omgwtfbbqsauce
Re: Abortus.
« Reactie #30 Gepost op: december 09, 2009, 19:15:10 pm »
Euhm lekker dan. Zo'n abortus, is een keer niet schadelijk, twee keer niet schadelijk. Maar meerdere keren een abortus plegen... de kans is dan groot dat je niet meer zwanger kunt worden.
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen of persoonlijke betrekkingen van het getoonde.

Offline Michelle

• Administrator
  • Hero Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: december 09, 2009, 20:24:33 pm »
ik vind het kind krijgen, wetend dat het zo'n toekomst gaat krijgen, vind ik erger nog dan het kindje 'vermoorden' als het nog nergens iets van weet.

want je doet het dan bewust, je geeft je kind dan bewust een slechte toekomst. en dat is erg.
dat vind ik dus ook.

Natuurlijk moet iedereen gewoon anti-conceptie gebruiken enzo, maar een ongelukje kan gebeuren..

En ik ken ook niemand die na het seksen eens even die condoom gaat vullen.
en ik vind condooms zoiezo maar niks..

Tienersforum.nl | Het Forum Voor Jong & Oud!

« Reactie #31 Gepost op: december 09, 2009, 20:24:33 pm »

Offline Meiss

• Jr. Member
  • **
    • www.hoe-zo.net
« Reactie #32 Gepost op: december 09, 2009, 20:36:16 pm »
^^dan ken jij veel domme mensen, als ze allemaal slechts condoom gebruiken...
(sorry dat ik het zeg, maar dat is dus weer het gemak van de abortus.....)
ik vind wel dat het moet kunnen. het is 100x erger zo'n kindje te laten volgroeien en geboren te laten worden met een zwaar verneukte toekomst. dan abortus laten plegen.

ps. in je antwoorden staat 'licht' eraan. het is ligt.
ow, dan is het natuurlijk altijd een zwaar verneukte toekomst...
zeker weten dat je er anders over zou denken, stel het zou om jouzelf gaan! ;)
Liever een blauwtje lopen, dan altijd maar een groentje te blijven...

Offline Meiss

• Jr. Member
  • **
    • www.hoe-zo.net
« Reactie #33 Gepost op: december 09, 2009, 20:39:12 pm »
dat denk ik inderdaad ook niet. lekker opwindend. heb je net seks gehad, ga je 'm even uitgebreid controleren op de aller allerkleinste gaatjes. dat doet gewoon niemand.
je eigen gedachten....
dat doen dus mensen zat ^^
Liever een blauwtje lopen, dan altijd maar een groentje te blijven...

Offline Michelle

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #34 Gepost op: december 09, 2009, 20:47:44 pm »
nou ik gebruikte geen condooms hoor toen ik een vriend had maar ik was dus echt wel voorzichtig hoor.
Ik zie het echt niet zo van; oh ik kan altijd abortus laten doen. want dat zou een grote beslissing zijn.

Offline Dorry

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #35 Gepost op: december 09, 2009, 20:50:16 pm »
ik wou net zeggen. ik denk ook niet zo van oh abortus kan altijd. maar wat jij zegt van als het jezelf aan zou gaan zou je er heel anders over denken, nou niet echt.

ik weet hoe ik zelf ben. ik weet dat ik een verdraaid stomme puber ben. ik kan niet eens voor mezelf zorgen. ik weet dat mijn kind een verrotte toekomst zou krijgen mocht ik zwanger worden en geen abortus kunnen plegen. dus mocht het om de een of andere reden toch gebeuren dat ik zwanger ben, zou ik wel voor abortus kiezen. omdat ik weet hoe ik ben en ik dat kind geen toekomst kan  geven. dus ik denk daar niet anders over als het mezelf aan gaat.

Offline Lauwemens

• Jr. Member
  • **
    • Forum...
« Reactie #36 Gepost op: januari 25, 2010, 13:37:42 pm »
Ik vind dat een abortus moet kunnen...Vooral als je bijvoorbeeld nog een tiener bent. Je moet een kind willen of niet, en als ze per ongeluk het niet veilig doen, en er wordt een kind verwekt die de vrouw niet wil, dan moet ze gewoon ervoor kunnen kiezen om hem te laten verwijderen.

Offline Lindy

• Sr. Member
  • Saládem gother.
« Reactie #37 Gepost op: januari 25, 2010, 16:25:46 pm »
Misschien moet ik je even verwijzen naar het topic ''Doodstraf'', Lauwemens :O Je mag toch niet een leven afnemen volgens de Bijbel ? XD

On; ik vind wel dat t mag hoor. ieder zn keuze toch
Saládem Gother !

Offline Lauwemens

• Jr. Member
  • **
    • Forum...
« Reactie #38 Gepost op: januari 25, 2010, 17:32:10 pm »
Maar dit is ongewild :O!

Offline Lindy

• Sr. Member
  • Saládem gother.
« Reactie #39 Gepost op: januari 25, 2010, 17:51:15 pm »
Dan had je beter moeten nadenken als je iemand vermoordde :O
Saládem Gother !

Offline Stephanie

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #40 Gepost op: juli 15, 2010, 01:13:05 am »
Lekker oud topic, maar ik verveel me dus ik ga lekker reageren.

Ik vind dat abortus moet kunnen.

Sommige meisjes zouden ze wérkelijk tot abortus moeten dwingen ja echt. En dan heb ik het over het soort meisjes die aandachtsgeil zijn en dus zwanger raken om aandacht te krijgen. De meisjes die zwanger raken om hun ex niet kwijt te raken. De meisjes die zwanger raken omdat ze domweg nog nooit van anticonceptie gehoord hebben, geen cent hebben om voor het kind te zorgen of uberhaupt een liefdevolle toekomst kunnen bieden, de meisjes die een kind als een accessoire zien en zo zwanger willen raken.. maar 's nachts er voor het bed uit willen ho maar. Het trieste is dat dit soort figuren serieus op de wereld rondlopen. Nu heb ik het dan niet over de meisjes die door de pil heen zwanger zijn geraakt, of dat het echt zonder voorbedachte rade is, zonder slecht gebruik van anticonceptie e.d. ongeluk zit in een klein hoekje natuurlijk.

Abortus moet natuurlijk niet gezien worden als iets wat je zomaar doet.. Maar als je niet kan je kind kan houden, het geen toekomst kan geven, als je zwaar drinkt of drugsverslaafd ben dat soort mensen zie ik het liever weghalen, dan dat ze een kind op de wereld zetten dat straks als het ware niets heeft. De straat gaat opzoeken, zelf aan de drugs gaat, en zijn toekomst weggooit. Dat is gewoon jammer, onnodig en zonde.

Een kind heeft liefde, aandacht en stabiliteit nodig. En helaas zie je maar al tevaak dat kinderen slecht terecht zijn gekomen enzo.

Ik vind ook dat abortus moet kunnen als je kind zwaar gehandicapt is als het geboren zou worden.. niemand heeft wat aan iemand die als kasplant door het leven moet. En in die zin heb ik het vooral over het kind zelf, ik zou mijn kind dat niet aan willen doen. En ook voor jezelf, een zwaar gehandicapt kind verzorgen vergt ontzettend veel van je, en dan is het maar de vraag of je dat zelf wel trekt, beetje aan je zelf denken mag in die zin dan ook wel.

Oh, nu lijkt het alsof in mn verhaal iedereen abortus moet plegen, maar nee zo bedoel ik het ook weer niet. Een kind weg halen is niet een keuze als dat je bijvoorbeeld een broek koopt het houden precies het zelfde. Het beste is eigenlijk doen waar je je het beste bij voelt, en dat kan niemand (in sommige gevallen, helaas) voor je beslissen. Wat ik zeg is natuurlijk ook maar mijn mening, mocht iemand zwanger raken om dat een kindje een toffe accessoire is in hun ogen moeten ze dat zelf weten. Ik bevooroordeel ze alleen wel, maargoed mensen denken toch altijd wel wat ze willen toch?

Offline angela112233

• Newbie
  • *
« Reactie #41 Gepost op: juli 21, 2010, 20:08:13 pm »
Hmmm.. abortus, het blijft een moeilijk onderwerp.
Hoewel sommige meisjes inderdaad alleen zwanger raken voor de aandacht, vind ik niet dat je ze mag dwingen tot abortus. In zekere zin blijft abortus iemand de kans op leven ontnemen.
Zo'n kind kan, zoals al eerder gezegd is, een zware jeugd krijgen, maar ook iemand met een wat moeilijkere jeugd kan gelukkig worden, nietwaar?
Ook zorgt het krijgen van een kind voor verantwoordelijkheid, waardoor mensen ook kunnen veranderen en uiteindelijk misschien wel een 'beter' mens worden.
Dan heb je nog de meisjes die zwanger raken omdat ze zelf graag een kind willen. Misschien stellen ze zich naďef op, maar je kunt ze toch niet verbieden om een kind te krijgen?

Zelfs als je niet in staat bent om zelf voor het kind te zorgen, vind ik dat abortus (te) ver gaat. Je kunt kinderen natuurlijk ook laten adopteren. Zo ontneem je ze niet de kans op een leven, en krijgen ze vaak juist meer kansen om gelukkig te worden.

Offline xlouisaa

• Newbie
  • *
« Reactie #42 Gepost op: september 26, 2010, 13:17:24 pm »
Ik vind dat mensen geen recht hebben op een abortus.
Ze ontnemen een kind zijn leven en dat vind ik niet kunnen.