Lekker oud topic, maar ik verveel me dus ik ga lekker reageren.
Ik vind dat abortus moet kunnen.
Sommige meisjes zouden ze wérkelijk tot abortus moeten dwingen ja echt. En dan heb ik het over het soort meisjes die aandachtsgeil zijn en dus zwanger raken om aandacht te krijgen. De meisjes die zwanger raken om hun ex niet kwijt te raken. De meisjes die zwanger raken omdat ze domweg nog nooit van anticonceptie gehoord hebben, geen cent hebben om voor het kind te zorgen of uberhaupt een liefdevolle toekomst kunnen bieden, de meisjes die een kind als een accessoire zien en zo zwanger willen raken.. maar 's nachts er voor het bed uit willen ho maar. Het trieste is dat dit soort figuren serieus op de wereld rondlopen. Nu heb ik het dan niet over de meisjes die door de pil heen zwanger zijn geraakt, of dat het echt zonder voorbedachte rade is, zonder slecht gebruik van anticonceptie e.d. ongeluk zit in een klein hoekje natuurlijk.
Abortus moet natuurlijk niet gezien worden als iets wat je zomaar doet.. Maar als je niet kan je kind kan houden, het geen toekomst kan geven, als je zwaar drinkt of drugsverslaafd ben dat soort mensen zie ik het liever weghalen, dan dat ze een kind op de wereld zetten dat straks als het ware niets heeft. De straat gaat opzoeken, zelf aan de drugs gaat, en zijn toekomst weggooit. Dat is gewoon jammer, onnodig en zonde.
Een kind heeft liefde, aandacht en stabiliteit nodig. En helaas zie je maar al tevaak dat kinderen slecht terecht zijn gekomen enzo.
Ik vind ook dat abortus moet kunnen als je kind zwaar gehandicapt is als het geboren zou worden.. niemand heeft wat aan iemand die als kasplant door het leven moet. En in die zin heb ik het vooral over het kind zelf, ik zou mijn kind dat niet aan willen doen. En ook voor jezelf, een zwaar gehandicapt kind verzorgen vergt ontzettend veel van je, en dan is het maar de vraag of je dat zelf wel trekt, beetje aan je zelf denken mag in die zin dan ook wel.
Oh, nu lijkt het alsof in mn verhaal iedereen abortus moet plegen, maar nee zo bedoel ik het ook weer niet. Een kind weg halen is niet een keuze als dat je bijvoorbeeld een broek koopt het houden precies het zelfde. Het beste is eigenlijk doen waar je je het beste bij voelt, en dat kan niemand (in sommige gevallen, helaas) voor je beslissen. Wat ik zeg is natuurlijk ook maar mijn mening, mocht iemand zwanger raken om dat een kindje een toffe accessoire is in hun ogen moeten ze dat zelf weten. Ik bevooroordeel ze alleen wel, maargoed mensen denken toch altijd wel wat ze willen toch?