Poll

Abortus moet kunnen?

Ja
6 (37.5%)
Nee
3 (18.8%)
Ligt er aan nl, ..
7 (43.8%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Auteur Topic: Abortus.  (gelezen 4333 keer)

Offline Dorry

• Administrator
  • Hero Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: Abortus.
« Reactie #15 Gepost op: december 09, 2009, 17:47:15 pm »
ik vind wel dat het moet kunnen. het is 100x erger zo'n kindje te laten volgroeien en geboren te laten worden met een zwaar verneukte toekomst. dan abortus laten plegen.

ps. in je antwoorden staat 'licht' eraan. het is ligt.

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
  • you can be what you want to be
« Reactie #16 Gepost op: december 09, 2009, 17:49:06 pm »
Hm, denk niet dat je gelijk na die tijd (of er voor) gaat zeggen "Wacht, even het condoom controleren". Of het echt onder laksigheid valt weet ik niet, wanneer je er gewoon normaal mee omgaat vind ik niet dat je perse hoeft te gaan controleren op gaatjes o.i.d.  Condoom is idd niet 100% te vertrouwen, maar dat is de pil ook niet.
always keep your head up, no matter what they say.

Tienersforum.nl | Het Forum Voor Jong & Oud!

« Reactie #16 Gepost op: december 09, 2009, 17:49:06 pm »

Offline Dorry

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #17 Gepost op: december 09, 2009, 17:50:27 pm »
dat denk ik inderdaad ook niet. lekker opwindend. heb je net seks gehad, ga je 'm even uitgebreid controleren op de aller allerkleinste gaatjes. dat doet gewoon niemand.

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: december 09, 2009, 17:50:36 pm »
ps. in je antwoorden staat 'licht' eraan. het is ligt.

hehe aangepast ^

Offline Boris

• Administrator
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
  • omgwtfbbqsauce
« Reactie #19 Gepost op: december 09, 2009, 17:51:58 pm »
Niemand gaat na seks even het condoom met water vullen. Naast dat 't goor is, is het echt cock-blocking als je voor de volgende ronde wilt gaan. Maar ik vind condooms sowieso niet je-van-het.
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen of persoonlijke betrekkingen van het getoonde.

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: december 09, 2009, 17:54:16 pm »
Precies dat ook ^.

ik vind wel dat het moet kunnen. het is 100x erger zo'n kindje te laten volgroeien en geboren te laten worden met een zwaar verneukte toekomst. dan abortus laten plegen.

Ene kant mee eens andere kant niet. Want je kan het ook zien als moord op je eigen kind, maar wanneer het een zwaar verneukte toekomst heeft is het idd ook niks.

Offline Dorry

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: december 09, 2009, 17:54:42 pm »
maar is niemand het met me eens dat het erger is om zo'n kindje geboren te laten worden, met ouders van een jaar of 15 bijvoorbeeld, waardoor 't kind dus geen toekomst meer heeft. beide kinderen dus niet, de moeder en haar baby.

tuurlijk als je die fout al 5x gemaakt heb moet je even serieus gaan nadenken. maar als het een keertje gebeurd .. abortus lijkt me ook geen pretje. het is echt niet zo dat die mensen dat zonder gevoel doen zovan .. ohh even weg laten halen daarna nooit meer aan denken.

Offline Dorry

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: december 09, 2009, 17:55:25 pm »
ik vind het kind krijgen, wetend dat het zo'n toekomst gaat krijgen, vind ik erger nog dan het kindje 'vermoorden' als het nog nergens iets van weet.

want je doet het dan bewust, je geeft je kind dan bewust een slechte toekomst. en dat is erg.

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: december 09, 2009, 17:59:07 pm »
Mwa, denk dat er ook wel mensen zijn die het niks uitmaakt dan spreek ik over de mensen die al voor de zoveelste keer abortus doen. Want 1x moet mij dan al erg genoeg lijken. Het is inderdaad belangrijk dat je weet dat het kind een toekomst krijgt. Maar wanneer je kind dan (meervoudig) gehandicapt blijft te zijn, nog niet geboren is? Echte toekomst hebben dat soort kinderen ook niet..  Mwa denk wel zodra het kind al een ontwikkeling heeft zover dat het op een 'mens' lijkt dat het er wel iets van mee krijgt.. Dat mensen kinderen bewust slechte toekomst geven geloof ik niet echt in.

Offline Dorry

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #24 Gepost op: december 09, 2009, 18:01:53 pm »
nou. als jij vijftien bent en je bent zwanger, dan ben je gewoon enorm dom als je denkt dat je je kind een goede toekomst kan geven. en ik denk dat die mensen in hun onderbewustzijn ook wel weten dat het fout is wat ze doen als ze het kind houden.

en tuurlijk die mensen die al god weet hoevaak abortus hebben laten doen die zullen er wel niks bij voelen, maar die mensen zijn niet goed in hun hoofd. als je al vaker abortus hebt moeten laten doen, dan doe je echt iets grandioos verkeerd. 't kan altijd een keertje mis gaan, maar ik vind niet dat je altijd per se de gevolgen moet ervaren en het kind gelijk moet krijgen. dat is een grotere straf voor allebei.

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: december 09, 2009, 18:07:56 pm »
Klopt dat kan je op je vijftiende ook idd nog niet. Maar zijn genoeg waarvan de ouders dan helpen, of die denken dat hun ouders er wel bij gaan helpen..

Klopt, ken wel iemand (van stage), die heeft meerdere keren al abortus gedaan (3x als ik het goed heb) en is nu voor de 4de keer zwanger.. Meisje is 14/15.

Offline Dorry

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #26 Gepost op: december 09, 2009, 18:16:03 pm »
ja kijk dat voorbeeld wat je gaf, dat is écht erg. zo iemand mag echt dood ofzo. respectloos om er zo mee om te gaan zovan .. oh kan toch wel abortus laten plegen, care.

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: december 09, 2009, 18:21:41 pm »
Klopt, daar ben ik het ook mee eens. Maar vind ook dat de ouders hierbij wel kunnen ingrijpen o.i.d.

Offline Dorry

• Administrator
  • Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: december 09, 2009, 18:23:09 pm »
inderdaad. wat zeggen die ervan dan? niks? vinden die 't prima? of weet je dat niet?

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: december 09, 2009, 18:24:50 pm »
Geen idee. Niet iets waar ik over in gesprek ga met die ouders. Denk eigenlijk dat die er niks van af weten. Als ze er wel vanaf weten zal het ze wel niet boeien.