Poll

Abortus moet kunnen?

Ja
6 (37.5%)
Nee
3 (18.8%)
Ligt er aan nl, ..
7 (43.8%)
Geen mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 16

Auteur Topic: Abortus.  (gelezen 4333 keer)

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
  • Geslacht: Vrouw
  • you can be what you want to be
Abortus.
« Gepost op: december 09, 2009, 13:05:00 pm »
Eelko je bent geweldig :clap:

Discussie onderwerp abortus aangezien dit al klein beetje te sprake kwam in tienermoeder.

Wat vind jij van mensen die abortus doen? Wanneer zou iemand abortus mogen doen? Moeten er speciale regels komen voor abortus? Enzv.

always keep your head up, no matter what they say.

Offline Peter

• Full Member
  • Geslacht: Man
  • Otep <3
Re: Abortus.
« Reactie #1 Gepost op: december 09, 2009, 13:33:21 pm »
Ik vind dat als je er allebei achter staat dat het gewoon moet kunnen. Het is tenslotte je eigen keus of je het kindje wil houden of niet. Ik bedoel als je 14 bent en je bent zwanger kan ik me heel goed voorstellen dat je een abortus wilt hoor. Bijvoorbeeld: me ex is zwanger geweest van mij. We hebben er natuurlijk eerst goed over nagedacht maar ze heeftvoor een abortus gekozen omdat wij 2en toen nog niet voor het kindje konden zorgen en nog een aantal andere dingewn maar die zijn prive.
Login: yes | Password: i dont have one
password is incorrect
Login: yes | Password: incorrect

Tienersforum.nl | Het Forum Voor Jong & Oud!

« Reactie #1 Gepost op: december 09, 2009, 13:33:21 pm »

Offline Meiss

• Jr. Member
  • **
    • www.hoe-zo.net
« Reactie #2 Gepost op: december 09, 2009, 13:54:37 pm »
Ik vind abortus een vorm van laxigheid... (paar situaties uitgesloten)

Tegenwoordig heb je zo'n goede anticonceptie-middelen,
Gaat daar iets fout mee, dan heb je de Morning After Pil...
En zelfs dan heb je nog een abortuspil, alvorens je een abortus dient te laten uitvoeren.

Ik weet niet of jullie er allemaal bij stil staan hoe groot de baby al is, op het laatste moment dat iemand abortus mag plegen.....
Maar dat is ongeveer 27 centimeter, met al eigenlijk bijna alles erop en eraan.

Ik vind het TE bizar voor woorden, dat mensen dan nog zo'n kindje weg mogen laten halen,
gewoonweg omdat ze zelf niet genoeg uitgekeken hebben!
Liever een blauwtje lopen, dan altijd maar een groentje te blijven...

Offline Boris

• Administrator
  • Hero Member
  • omgwtfbbqsauce
« Reactie #3 Gepost op: december 09, 2009, 15:35:26 pm »
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Condoom kan scheuren/gaatje bevatten zonder dat je 't door hebt. Anticonceptiepil neemt niet iedereen in.

Dan kom je er pas achter als je x weken overtijd bent. Dan ben je misschien net op tijd voor de abortuspil, maar daarna dien je toch echt een abortus te doen.

Jongeren beginnen steeds eerder met seks. Ik zie een 15/16 jarige niet een kind opvoeden/baren.

Ik vind dat je 't zelf moet beslissen. Samen met diegene waar je seks mee gehad hebt. Maar ik vind wel, dat wanneer je seks hebt, je ervoor moet zorgen dat je voorzichtig bent, en voldoende beschermd bent (pil)
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen of persoonlijke betrekkingen van het getoonde.

Offline Eelko

• Administrator
  • Hero Member
  • Yikes..
    • http://www.tienersforum.nl
« Reactie #4 Gepost op: december 09, 2009, 15:37:10 pm »
Ik vind wel dat er iets te makkelijk over gedaan wordt ja maar ik denk dat het per persoon verschild.
kijk als iemand al 3 keer een abortus heeft laten plegen omdat ze het niet veilig gedaan heeft vind ik dat ze dan gewoon geen recht meer heeft op een abortus maar dit is iets waar je echt per persoon weer een ander standpunt voor kan innemen.

Offline Boris

• Administrator
  • Hero Member
  • omgwtfbbqsauce
« Reactie #5 Gepost op: december 09, 2009, 15:49:26 pm »
true. Als je zo dom bent om 3 x onveilig te vrijen of geen bescherming gebruiken dan vind ik 't echt faal en mogen ze een nekschot krijgen. Maar 3x een ongeluk. of totaal niet zo bedoeld. Of toch bescherming gebruikt... tja
Disclaimer
De content hierboven is door de eigenaar met de grootste zorg samengesteld, doch, de eigenaar aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke onjuistheden van het getoonde. Ook aanvaardt de eigenaar geen aansprakelijkheid ten aanzien van mogelijke misvattingen of persoonlijke betrekkingen van het getoonde.

Offline Meiss

• Jr. Member
  • **
    • www.hoe-zo.net
« Reactie #6 Gepost op: december 09, 2009, 15:52:51 pm »
3x een ongeluk bestaat echt niet in mijn ogen,
want dan gebruik je toch echt wel het anticonceptiemiddel hartstikke fout!

Offline Eelko

• Administrator
  • Hero Member
  • Yikes..
« Reactie #7 Gepost op: december 09, 2009, 15:59:59 pm »
3x een ongeluk bestaat idd niet of je moet wel heel erg dom zijn.

Offline Meiss

• Jr. Member
  • **
    • www.hoe-zo.net
« Reactie #8 Gepost op: december 09, 2009, 16:06:55 pm »
als jij begrijpt dat je een voorbehoedsmiddel moet gebruiken,
ben je ook slim genoeg om die gebruiksaanwijzing te kunnen snappen.

Offline Eelko

• Administrator
  • Hero Member
  • Yikes..
« Reactie #9 Gepost op: december 09, 2009, 16:12:10 pm »
Dat is waar ja!

Offline Boris

• Administrator
  • Hero Member
  • omgwtfbbqsauce
« Reactie #10 Gepost op: december 09, 2009, 16:26:05 pm »
alleen condooms? klein gaatje , merk je niet op. kan vaak genoeg gebeuren!
Disclaimer

Offline Meiss

• Jr. Member
  • **
    • www.hoe-zo.net
« Reactie #11 Gepost op: december 09, 2009, 16:38:52 pm »
Als je alleen een condoom gebruikt dien je deze op gaatjes te controleren na afloop,
en ja als je dat niet doet, dan gaat het inderdaad fout....
Sowieso moet jij jezelf afvragen waarom je bij seksuele activiteit jezelf niet "volledig" beschermt ipv half... (dus dubbel dutch)

overigens, als je gewoon de gebruiksaanwijzing op volgt, en hem zo opent, etc. als er uigelegt word
dan gaat het bij maar 2 op de 100 mensen fout! En die 2 hebben hem dan dus niet gecontroleerd!
(en nee, dat wil niet meteen zeggen dat je dan die ene keer ook direct zwanger raakt,
alleen moet je dan wel nazorgsmaatregelen nemen zoals MAP bijvoorbeeld)

echter gaat het in de praktijk 22 op de 100 man fout,
kun je nagaan hoeveel mensen NIET goed omgaan met het condoom... slordig gewoon!
« Laatst bewerkt op: december 09, 2009, 16:40:32 pm door Meiss »

Offline Linda

• lief <3
  • Moderator
  • Hero Member
  • you can be what you want to be
« Reactie #12 Gepost op: december 09, 2009, 16:52:40 pm »
Ik vind sowieso wanneer je totaal geen voorbehoedsmiddel gebruikt en je raakt zwanger je geen recht hebt op abortus (behalve wanneer het gaat om zwangerschap door verkrachting). Als je als 13jarige denkt oud genoeg te zijn om het bed met iemand in te duiken, gebruikt niks, raakt zwanger. Dan moet je ook maar gewoon de verantwoordelijkheid er voor nemen om het kind op te voeden. Gaat het fout doordat er gaatjes in 't condoom zitten o.i.d. vind ik dat je wel recht moet kunnen hebben op abortus, ook al heb je het niet gecontroleerd op gaatjes.. Maar dat is dan maar eenmalig echt hebben en niet als het de 2de keer gebeurt ook nog.
always keep your head up, no matter what they say.

Offline Boris

• Administrator
  • Hero Member
  • omgwtfbbqsauce
« Reactie #13 Gepost op: december 09, 2009, 17:33:47 pm »
22 op de 100 is nog best veel. En dat is nog eens steekproefsgewijs gemeten. Dit kan best hoger uitpakken. Sowieso miniscuul kleine gaatjes valt niet te controleren. Daar denk je dan ook niet aan op dat moment.

zo van - gekomen - Oh laat ik eens een grondige inspectie op het condoom doen. Ik vind double dutch het veiligst, maar in anticoneptiepillen heb ik veel meer vertrouwen dan in condooms. Eerlijk gezegd.
Disclaimer

Offline Meiss

• Jr. Member
  • **
    • www.hoe-zo.net
« Reactie #14 Gepost op: december 09, 2009, 17:45:35 pm »
nee dat is niet steekproef gemeten,
en je hebt het bij die 22 dus over mensen die onverantwoordelijk met het condoom omgaan....
en nee, elk klein gaatje kun je controleren, als er namelijk geen water uit komt bij het vullen,
kan sperma er al helemaal niet door heen.

en als je er niet aan denkt, dan is dat toch een kwestie van laksigheid?
als jij gemakszuchtig volledig op het condoom wil vertrouwen; prima,
maar iedereen weet dat die dingen niet 100% te vertrouwen zijn....